2011. április 27., szerda

Gazdaságos felhasználás

Nem volt szívem kiönteni a húsvéti tojásfestésre szánt bekevert ételfestékek maradékát. Régóta készülök hosszan színátmenetesre festett gyapjúból szivárványszínű fonalat fonni.
Ehhez először beáztattam langyos ecetes vízbe a szalaggyapjút, majd "szerpentínben" belehelyeztem egy jénai tepsibe, meglocsoltam szakaszosan a félig kimerültnek hitt ételfestékkel, épp csak annyival, hogy a gyapjú magába szívja a folyadékot.


Alaposan lenyomkodtam, ellenőriztem, hogy mindenhol érte-e a festék, majd a szülinapi tortasütés hőjét kihasználva, gyorsan sütőbe dugtam.


Alacsony hőfokon "sütöttem" egy kicsit, s a tepsiben hagytam kihűlni. Öblíteni alig kellett, mert az összes pigment beépült a gyapjúszálakba.

Nem kis meglepetésemre igen intenzív árnyalatok születtek, bár tudom, fonás hatására tompulni fognak a rikítónak tűnő színek.





Egy kis festett fonalminta is született.



És itt vannak a hímes tojásaink, mindegyiket a lánykáim alkották.


Színes viaszkrétával rajzolták meg a mintát, utána helyeztük bele a langyos festéklébe. Ahol a viaszkréta taszította a vizet, ott kirajzolódtak a vonalak. Mintha írókáztunk volna. Mindig készülnek hagyományosan, hagymahéjjal festett tojások is, de ez a tiritarka technika szintén kihagyhatatlan.

4 megjegyzés:

  1. Jajj, a szivárvány színű cuccoktól mindig elolvadok... szépséges! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, üde színe lett! Imádom a színátmenetet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet és gyönyörű lett a szín .Örülök , hogy mikró nélkül is lehet így festeni .Köszi !!:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, lányok, én is örülök. Mikrónk nekünk sincs, de ez a sütős megoldás igen remek. Harmatcsepptől tanultam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...